خوشبختانه ما هنوز اعلام نکرده و آنلاین نشده بسیاری از شما با ما تماس می گیرند و نسبت به ما اظهار لطف دارند. البته چند مورد فوت کردن در گوشی و حتی مزاحمت های ناموسی هم داشتیم که قطعا کار یک عده مخاطب نما بوده است. از همین جا از مدیر محترم تخلیه چاه 20+ هم تقاضامندیم در آگهی های خود شماره ما را به اشتباه درج ننمایند.

 

***

 

-سلام. من از دبی تماس می گیرم. چند وقتی هست که کمر درد شدیدی دارم و دکتر برام کرمی تجویز کرده که خیلی هم گرون بود. تو ایران هرچه از اون استفاده کردم افاقه نکرد تا اینکه روی دارو رو خوندم که نوشته بود: «فقط برای استعمال خارجی». به خاطر همین چند هفته ای هست که آمدم دبی و دارم توی خارج اون رو استعمال می کنم که شکر خدا خوبه خوب شدم. می ترسم دوباره بیام ایران و باز هم کمر دردم شروع بشه. چی کار کنم؟

:توصیه می کنیم بنابر پس اندازتان تا می توانید در همانجا بمانید. احتمالا بیشتر از کرم، آب و هوا، بازارها و لب دربای آنجا به شما در درمان بیماریتان کمک کند.

 

***

 

-شوهر من دیشب سر درد داشته و به جای استامینوفن، قرص ضدبارداری من رو خورده. هر چی می گم بیا ببرمت پیش دکتر زنان و زایمان، نمی آد. چی کار کنم حالا؟

:شوهر شما بیشتر از دکتر زنان و زایمان به یک چشم پزشک نیاز دارد و یک تست کامل بینایی.

 

***

 

-شماره یه دامپزشک متخصص رو می خواستم.

:بیمارتان چه نوع حیوانی است؟

-شوهرمه آقای مشاور! آخه صبح ها با خروس ها از خواب بلند می شه، عینه اسب کار می کنه، مثل گاو غذا می خوره، مثل شتر عطسه می کنه، عینه شیر نعره می زنه، مثل خرس هم می خوابه.

:والله برای چنین موردی دکتر نمی شناسیم ولی اگر کسی را پیدا کردید حتما به ما هم اطلاع بدهید. متاسفانه این بیماری بین آقایان اپیدمی شده است. یکی از این موارد همین بنده حقیر است.

 

***

 

-با عرض سلام! خانمم چند روزی هستش که وسواسی شده. افتاده به جونه خونه و مدام داره می شوره و می سابه. می ترسم. از تک و تا بیافته. چطور می تونم جلوی این وسواسش رو بگیرم.

:ما پیشنهاد می کنیم به جای اینکه جلوی وسواس خانومتان را بگیرید یک تکانی به هیکل مبارک بدهید و ایشان را در بشور و بساب خانه یاری کنید. نا سلامتی سه روز دیگر سال تحویل است و هنوز شما خانه تکانی نکرده اید.

 

***

 

-امروز صبح که از خواب بلند شدم خیلی حس خوشی داشتم. احساس می کردم که هوا خیلی تمیزه و توی شش هام فقط اکسیژن خالص وارد می شه. احساس می کردم پولدار شدم. صبح که اومدم بیرون ترافیک نبود. تورم اومده بود زیره 8 درصد. همه خوش اخلاق بودن و لبخند می زدن. رییسم حقوقم رو اضافه کرد. خلاصه روز خیلی خوبی رو داشتم. خواستم این شادی رو با شما هم تقسیم کنم.

:ببخشید. لباسی که الآن تنتان است، چه رنگی است؟

-سفید.

:آیا بالای سرتان یک حلقه زرد، به صورت معلق مشاهده می کنید؟

-بله مشاده می کنم.

:خُب بروید و  و خوشحال و آسوده باشید که شما حتی از مالیات هم معاف هستید. می توانید چراغ قرمز را هم رد کنید و مطمئن باشید، کسی جریمه تان نمی کند. می توانید تا دیر وقت با رفقایتان عیاشی کنید و به فکر زنتان هم نباشید. شما دیگر خلاص شدید. شما مرده اید، جناب!

 

***

 

-آقای مشاور سلام! می خواستم بپرسم برای جلوگیری از بارداری بهتره من پیشگیری کنم یا آقامون؟

:من توصیه می کنم هر دوتایتان این کار را بکنید. چون با شرایط اقتصادی موجود و بحران جهانی ممکن است آقایتان هم زیر فشار زندگی وضع حمل بفرمایند.

 

 

[منتشر شده در ویژه نامه طنز هفته نامه سلامت با کمی تا قسمتی جرح و تعدیل بسیار]